içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

Yandaş, AKP Yanlısı ve Muhalif Gazete ve Televizyonlar

AKP Yanlısı veya Havuz Medyası olarak anılan medya organlarının listesi belli oldu

Yandaş, AKP Yanlısı ve Muhalif Gazete ve Televizyonlar
Haberi Sesli Dinle

 

 

 

 

 

 

 

Hazırlayan: Abdullah Köktürk

 

Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan gazeteler ve bu gazetelerin 18 Şubat 2018 tarihindeki tiraj miktarları aşağıdadır; (Bazı gazetelerin tirajlarına bir müddettir ulaşılamadığından Ocak 2018 tirajları kullanılmıştır)

 

                                    Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan gazeteler

Gazete Adı

Tirajı

Sahibi

 Sabah

306.000

 Zirve Holding/Kalyon İnşaat

 Türkiye

139.000

 İhlas  Holding

 Takvim

119.000

 Zirve Holding/Kalyon İnşaat

 Yeni Şafak

111.000

 Albayrak Grubu

 Güneş

105.000

 Sancak Grubu, Ethem Sancak

 Akşam

104.000

 Sancak Grubu/Ethem Sancak

 Star

103.000

 Star Medya, Murat Sancak

 Yeni Birlik

  52.000

 Gül, Arınç ve Davutoğlu yanlısı –Tiraj Ocak 2018’e aittir

 Karar

50.000

 Ahmet Davutoğluna yakın isimlerce Şubat 2016 da çıkmaya başladı

 Gazete Harbi

50.000

 Vidin Özyer -- Tiraj Ocak 2018’e aittir

 Milat

51.000

 Ali Adakoğlu-- Tiraj Ocak 2018’e aittir

 Diriliş Postası

54.000

 Ali Yıldız ve Mehmet Akosman -- Tiraj Ocak 2018’e aittir

 Yeni Akit

54.000

 Ramazan Fatih Uğurlu

 Yeni Asır

50.000

 Zirve Holding/Kalyon İnşaat -- Tiraj Ocak 2018’e aittir

 Doğru Haber

30.000

 Hüda Par

 İstiklal

10.000

 Süleymancılar, Hüseyin Çakmak -- Tiraj Ocak 2018’e aittir

 Yeni Söz

10.000

 Ali Adakoğlu -- Tiraj Ocak 2018’e aittir

 Vahdet

-

 (Yazarlarının Deniz Baykal'a kaset komplosunda yer aldığının ortaya   çıkmasının ardından Eylül 2016'da kapanmıştır)

 Yeni Yüzyıl

-

 (Ahmet Davutoğlu'na yakınlığı ile bilinen Gazete Davutoğlu'nun gidişine   doğru Mayıs 2016'da kapanmıştır)

 

Hükümet Yanlısı olarak adlandırılan gazeteler

  Habertürk    

199.000

 Ciner Medya Grubu

  Milliyet

129.000

 Erdoğan Demirören

 Vatan  

102.000

 Erdoğan Demirören

 

AKP tarafından hükümet karşıtı olarak görüldükleri halde çeşitli muhalefet tarafından Merkez Medya olarak adlandırılan ve Mart 2018 itibari ile hükümet baskısına dayanamayıp Hükümet yanlısı Erdoğan Demirören’e satılmasına karar verilen gazeteler

  Hürriyet

314.000

 Demirören Holding

  Posta

225.000

 Demirören Holding

 

Daha önce Hükümet Yanlısı olan ancak 17 Aralık 2013 tarihinden beri Hükümet Karşıtı durumunda görülüp daha sonra kapatılan gazeteler

  Taraf

 

 (Liberal muhalif) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır.

  Yarına Bakış

 

 (Cemaat) Hükümet tarafından el konulan Zaman Gazetesi   kadrosunca Mart 2016 tarihinden itibaren çıkarılmakta iken 27 Temmuz   2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır.

 Özgür Düşünce

 

 (Cemaat) Hükümet tarafından el konulan Bugün Gazetesi kadrosunca   Kasım 2015 tarihinden itibaren çıkarılmakta iken 27 Temmuz 2016   tarihinde KHK ile kapatılmıştır

  Meydan

 

 (Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır.

  Millet

 

 (Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

  Bugün

 

 (Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

  Zaman

 

 (Cemaat) Önce kayyum atanmış, 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile   kapatılmıştır. 

 

Daha önce muhalif olarak görüldüğü halde son aylarda muhalefet tarafından hükümet yanlısı olmakla eleştirilen gazeteler

  Aydınlık

50.000

 Vatan Partisi.

  Günboyu

10.000

 Milliyetçi

  Dokuz Sütun

10.000

 Milliyetçi

  Ortadoğu

5.000

 MHP

 

Muhalif olarak görülen gazeteler

  Sözcü

267.000

 Ulusalcı, Muhalif

  Korkusuz

53.000

 Lümpen, Muhalif

  Yeni Çağ

51.000

 Milliyetçi, Muhalif, İYİ Parti

  Cumhuriyet

37.000

 Liberal

  Yeni Mesaj

13.000

 BTP, Haydar Baş

  Birgün

6.000

 ÖDP, Haziran Hareketi

  Evrensel

5.000

 EMEP

  Yurt

5.000

 CHP Yanlısı

  Yeni Yaşam

 

 HDP Yanlısı, 25 Mayıs 2018 tarihinde yayın hayatına başlamıştır

  Özgür Gündem

 

 HDP, 16 Ağustos 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

 

Zaman zaman hükümet karşıtı gözüken gazeteler

  Milli Gazete

27.000

 Saadet Partisi, Muhalif

  Yeni Asya

11.000

 Nurcu, Muhalif

 

 

TELEVİZYONLAR

 

   

Yandaş veya Havuz Medyası olarak anılan televizyonlar

TV Adı

Sahibi

 ATV

 Zirve Holding/Kalyon İnşaat

 A Haber

 Çalık Holding, Turkuaz Medya Grubu

 TGRT

 İhlas Holding

 360

 Türkmedya Yayın Grubu, Ethem Sancak

 Beyaz Tv

 Melih Gökçek

 Kanal 24

 Star Medya, Murat Sancak

 Kanal 7

 Yeni Dünya Medya Grubu

 Ülke Tv

 Yeni Dünya Medya Grubu

 Tv Net

 Albayrak Grubu

 Hilal Tv

 Akabe Vakfı, Mustafa İslamoğlu

 Semerkand Tv

 Menzil Vakfı

 FM Tv

 İsmailağa Cemaati

 Yeni Akit Tv

 Ramazan Fatih Uğurlu

 TRT Kanalları

 AKP Hükümeti

 

Hükümet Yanlısı Olarak görülen televizyonlar

TV Adı

Sahibi

 Star Tv

 Doğuş Holding, Ferit Şahenk

 Habertürk Tv

 Ciner Medya Grubu

 Show Tv

 Ciner Medya Grubu

 Bloomberg HT

 Ciner Medya Grubu

 e-2 Tv

 Doğuş Holding, Ferit Şahenk

 Kral Tv

 Doğuş Holding, Ferit Şahenk

 NTV

 Doğuş Holding, Ferit Şahenk

 Bengü Türk

 MHP

 

AKP tarafından hükümet karşıtı olarak görüldükleri halde, çeşitli muhalefet tarafından Merkez Medya olarak adlandırılan ve Mart 2018 itibari ile hükümet baskısına dayanamayıp Hükümet yanlısı Erdoğan Demirören’e satılan televizyonlar

TV Adı

Sahibi

 Kanal D 

 Demirören Holding

 CNN Türk

 Demirören Holding

 

Daha önce Hükümet yanlısı olan ancak 17 Aralık 2013 tarihinden beri Hükümet karşıtı durumunda görülüp daha sonra kapatılan televizyonlar

TV Adı

Sahibi

 Samanyolu

 (Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır.

 Yeni Erzincan Tv

 (Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır.

  Bugün Tv

 (Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

  Mehtap Tv

 (Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

  Kanaltürk

 (Cemaat) 27 Temmuz 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır

 

Daha önce muhalif olarak görüldüğü halde son aylarda muhalefet tarafından hükümet yanlısı olmakla eleştirilen televizyonlar

TV Adı

Sahibi

  Ulusal Kanal

 Vatan Partisi

 

Muhalif olarak görülen televizyonlar

TV Adı

Sahibi

 Halk Tv

 CHP

 Mesaj Tv

 BTP, Haydar Baş

 Meltem Tv

 BTP, Haydar Baş

 İMC Tv

 26 Şubat 2016’da uydudan çıkarılmış29 Eylül 2016 tarihinde ise KHK ile   tamamen kapatılmıştır

 Hayat Tv

 EMEP, 29 Eylül 2016 Tarihinde KHK ile kapatılmıştır

 Tv 10

 Alevi Kanalı, 29 eylül 2016 tarihinde KHK ile kapatılmıştır. İnternet üzerinden yayınını sürdürmektedir.

 Yol Tv

 Alevi Kanalı, 22 Aralık 2016-8 Ocak 2017 tarihleri arasında yayını durdurulmuştur

 KRT Tv

 Kültür Radyo Tv, Eski Karadeniz Tv

 TELE 1

 Merdan Yanardağ

 Medyascope Tv

 Ruşen Çakır'ın Youtube kanalı

 

Zaman zaman hükümet karşıtı gözüken televizyonlar

TV Adı

Sahibi

 Fox Tv

 The Walt Disney Company

 Flash Tv

 Göktuğ Medya Grubu

 TV 5

 Saadet Partisi

 Kanal B

 Başkent Üniversitesi

 

Hazırlayan: Abdullah Köktürk

Tarih: 07-10-2017

Nihat Taşdemir / 10-04-2018 15:21:00

Çalışmanızdan dolayı tebrik ediyorum. Eksikliği gidermişsiniz. Şimdi Hürriyet, Posta, CNN Türk de yandaş oldu. Bakalım ne olacak?

FACEBOOK YORUM
Yorum